امام صادق (ع)با تاسیس مکتب جعفری تشیع را ازانحراف نجات داد
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 137
نویسنده : علی

 

حجت الاسلام راغبی ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت مظلومانه امام جعفر صادق (ع) طی سخنانی گفت :با نگاهی گذرا به تاریخ اسلام و اختلاف و نفاق ایجاد شده بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) این نکته قابل تامل است که اجازه برپایی هیج گونه مجلسی برای ترویج فضایل اهل بیت و ترویج فقه شیعی داده نمی شد و تفاوتی بین فقه شیعی و غیر شیعی نبود و نقل حدیت و تفسیر قرآن جرم بود و امام علی (ع) برای اینکه اساس جامعه اسلامی حفظ گردد 25 سال خانه نشین شدند .

 رئیس عقیدتی سیاسی پایگاه دریایی خارک در ادامه تصریح کرد: در مجالسی که توسط خلفای وقت برگزار می شد از علمای یهودی جهت به انحراف کشاندن مردم استفاده می شد و اجازه تشکیل هرگونه مجالسی که در آن فضایل اهل بیت بیان گردد داده نمی شد و سعی خلفای وقت بر این بود که عامه مردم را به انحراف بکشانند ؛ که امام حسن (ع) به خاطر همین جهل مردم مجبور به صلح با معاویه شد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد : امام حسین (ع) به خاطر وفاداری به صلح امام حسن (ع) 10 سال سکوت کردند و بعد از به خلافت رسیدن یزید قیام کردند ، و بعد از واقعه عاشورا قیام های متعددی شکل گرفت که همگی فرصت پرداختن به نقل حدیث را از شیعان سلب کرد .

  حجت الاسلام راغبی با بیان فضایل و سجایای اخلاقی امام سجاد (ع) و شرایط و خفقان حاکم بر جامعه آن زمان خاطر نشان کرد :امام سجاد (ع) زبان دعا را برای بیان معارف الهی برگزیدند و شاگردانی زیادی تربیت کردند که ابوحمزه ثمالی یکی از شاگردان آن حضرت است ؛ولی در زمان امام محمد باقر (ع) به دلیل اختلاف و درگیری که بین بنی امیه و بنی عباس بر سر حکومت وجود داشت ، فرصت بسیار مناسبی برای ترویج فضایل و مکارم اهل بیت (ع) توسط ائمه (ع) به وجود آمد که اوج آن در زمان امام صادق (ع) است و هر آنچه ما در فقه و اصول تفسیر و حدیث و ..... داریم به برکت وجود مبارک امام صادق (ع) است .

حجت الاسلام راغبی در ادامه ضمن بیان برخی از فضایل و مکارم امام صادق (ع) اذعان داشت : امام صادق با تاسیس مکتب جعفری جامعه تشیع را از هر گونه انحراف و گمراهی نجات دادند و با فرق ضاله و جبریون مبارزه علمی داشتند و چهار هزار شاگرد تربیت کردند که هشام بن حکم ، ابان بن تغلب ، محمد بن مسلم و جابر بن حیان از نمونه های شاخص هستند .




:: برچسب‌ها: نداجا،دماوند ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: